Otwieramy drzwi i snop światła wydobywa z ciemności historię smaku z poprzedniej epoki. Po 50 latach leżakowania w dębowej beczce w Szkocji odkrywamy wyjątkowy klejnot.

Jak rzadkim trunkiem jest 50 letnia whisky single malt wiedzą nie tylko koneserzy. Kiedy zostaliśmy zaproszeni do stworzenia nowej marki dla najwyższej jakości whisky na świecie wiedzieliśmy, że praca z taką legendą będzie wyjątkowa. Zakres prac przy tworzeniu nowego brandu obejmował: opracowanie nazwy marki z jej DNA i historią, logo z systemem identyfikacji (CI), zaprojektowanie i wykonanie materiałów promocyjnych oraz sesji wizerunkowej.

 

Z połączenia dwóch słów w języku staroceltyckim utworzyliśmy nazwę, która zbudowała nam całą historię i legendę marki. Projekt graficzny nie nawiązuje do prawdziwej historii, jest współczesny, choć opiera się na celtyckiej symbolice dębu, mitycznego drzewa, które stało się bazą i punktem wyjścia dla tego konceptu. Ukośna linia w znaku, to symbol refleksu światła wpadającego do mrocznej piwnicy przechowującej dębowe beczki jak ukryte skarby.

 

Materiały drukowane w swojej stylistyce nawiązują do rzemieślniczej tradycji, techniki introligatorskiej, w której poszczególne stronice opatrzone są ręcznie wykonanymi ilustracjami i autentycznymi fotografiami z procesu produkcji whisky. Ręczne tłoczone, zszyte specjalną dratwą, a papier dobrany kolorem, gramaturą i fakturą przywołuje ręcznie wykonane  arkusze dokumentujące powstanie i produkcję trunku. Etykietę i kontretykietę zdobi kaligrafowana numeracja oraz datowanie każdej butelki.

 

Każda butelka jest ręcznie numerowana i posiada dodatkowy certyfikat w postaci autentycznego fragmentu dębowej beczki w której leżakowała z wypalonym własnym numerem, a to wszystko w specjalnie zaprojektowanym dębowym pudełku.